بهینه سازی موبایل فرندلی برای موبایل
چگونه سایت خود را موبایل فرندلی Mobile Friendly کنیم؟
PageSpeed Insights یکی دیگر از محصولات عالی گوگل، ابزار PageSpeed Insights است که به طور خاص فقط برای آزمایش موبایل فرندلی بودن سایت نیست، بلکه برای انجام این کار هم بسیار مفید است. وقتی وب سایت خود را در PageSpeed Insights تجزیه و تحلیل میکنید، اطلاعات زیادی به شما میدهد. اسکرینشاتهایی از نحوه ظاهر شدن آن در موبایل و دسکتاپ را نشان میدهد و همچنین امتیازات سرعت را برای موبایل و دسکتاپ به شما میدهد. از 21 آوریل 2015، گوگل شروع به اولویت دادن به سایتهای بهینه شده برای تلفن همراه در نتایج جستجوی تلفن همراه کرد. اگر حتی بخش کوچکی از مخاطبین هدف شما از تلفن همراه استفاده میکنند، این مورد میتواند برای تجارت آنلاین شما بسیار مهم باشد.
این اقدام اصطلاحاً به عنوان “موبایلگدون” شناخته شد، زیرا تأثیرات آن بر وضعیت و رتبهبندی وبسایتها شبیه به یک گدون قدرتمند بر روی یک ساختمان بود. موبایل فرندلی بودن سایت در دنیای دیجیتال امروز یکی از الزامات اساسی برای موفقیت آنلاین است. وبسایتهایی که برای موبایل بهینهسازی نشدهاند، نه تنها از نظر سئو و رتبهبندی دچار مشکل خواهند شد، بلکه احتمال از دست دادن بخش بزرگی از مخاطبان خود را دارند. بهینهسازی سایت برای موبایل شامل استفاده از طراحی ریسپانسیو، بهینهسازی سرعت بارگذاری، سادهسازی ناوبری و استفاده از ابزارهای تست Mobile Friendly گوگل است. در انتها امیدواریم که همه شما عزیزان در هر مسیری که قرار دارید به موفقیتهای روز افزون دست یابید؛ ممنون از اینکه تا آخر این نوشته همراه ما بودید. گوگل همواره در تلاش است تا بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد و با توجه به اینکه بیشتر جستجوها با موبایل انجام می شود.
اگر از وردپرس استفاده می کنید، به احتمال زیاد موضوع شما در حال حاضر پاسخگو است و می تواند با تمام صفحه ها سازگار شود. با این وجود، خوب است بررسی کنید که سایت شما در ابزارهای توسعه دهنده گوگل کروم چگونه مقیاس می شود. زیرا اگر مقیاس درستی نداشته باشد، باید با توسعه دهنده وب خود در مورد رفع آن صحبت کنید – یا موضوع دیگری را انتخاب کنید. وبانو از سال 1397 فعالیت خود را در زمینه طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن آغاز کرده است و تا کنون افتخار همکاری با شرکت های بسیاری را داشته است. فرم های طولانی و پیچیده می توانند باعث کاهش نرخ تکمیل فرم در موبایل شوند.
طراحی ریسپانسیو و موبایل فرندلی کردن سایت بخشی از یک تجربه مثبت کاربر است. زمانی که سرنخ ها بتوانند به راحتی به سایت شما در دستگاه های تلفن همراه دسترسی داشته باشند و آن ها را مرور کنند، تجربه مثبتی برای آنها فراهم می کند. اگر سایت شما در گوشی های هوشمند به درستی کار می کند، مخاطبان شما به احتمال زیاد محصولات شرکت شما را خریداری می کنند. یک وبسایت سازگار با موبایل به شما کمک میکند تا برای کسبوکارتان تبدیلهای بیشتری کسب کنید. تمام کارهایی که برای سازگاری سایت خود با موبایل انجام میدهید میتواند در قالب جذب کاربر بیشتر نتیجه دهد. گوگل میگوید 94 درصد از کاربران گوشیهای هوشمند « پاسخ سوالات خود را در تلفنهای همراه خود جستجو میکنند»، حتی اگر به دسکتاپ دسترسی داشته باشند.
از اهمیت و مفهوم طراحی ریسپانسیو شروع کرده و با معرفی فریمورکها، اصول طراحی کاربرپسند، تکنیکهای بهینهسازی، و ابزارهای تست و ارزیابی همراه شما خواهیم بود. سایت ریسپانسیو بهطور خودکار خود را با اندازه صفحه و دستگاههای مختلف تطبیق میدهد، در حالی که سایت موبایل فرندلی بهطور خاص برای استفاده در گوشیهای هوشمند بهینهسازی شده است. ابزار تکنیکال سئو یکی از سادهترین و کارآمدترین ابزارهای رایگان برای سنجش موبایل فرندلی بودن سایت است. این ابزار گزارشی دقیق از نحوه نمایش سایت شما در دستگاههای هوشمند ارائه میدهد و پیکربندی، ابعاد محتوا و نحوه نمایش پهنای باند سایت را بررسی میکند. سایتی که موبایل فرندلی باشد، در گوشیهای همراه بهراحتی قابل پیمایش است، سریع بارگذاری میشود و تجربه کاربری روانی را برای بازدیدکنندگان فراهم میکند.
این به شما امکان می دهد یک تجربه سفارشی برای افرادی که از طریق دستگاه های تلفن همراه از وب سایت شما بازدید می کنند ایجاد کنید. یک سایت موبایل فرندلی بهگونهای طراحی شده است که در صفحات کوچکتر مثل موبایل و تبلت بهخوبی در دسترس و قابل استفاده باشد. اولویت در این نوع طراحی، تعامل سادهتر کاربران با سایت در گوشیهای همراه است. در مقابل، سایتهای دسکتاپ فرندلی برای کار با لپتاپ یا کامپیوترهای رومیزی بهینه شدهاند. طبق گزارشها و تخمینها، به نظر میرسد بیش از ۶۰درصد ترافیک سایتها به کاربران موبایل اختصاص دارد.
در موبایل، کاربران از انگشت خود برای کلیک و جا به جایی استفاده می کنند، بنابراین عناصر طراحی باید برای لمس بهینه شوند. Webano با ارائه طراحی لمسی حرفه ای، تجربه کاربری روان و جذابی را برای کاربران موبایل ایجاد می کند. طراحی واکنش گرا نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشد، بلکه به کاهش نرخ پرش (bounce rate) نیز کمک می کند. اگر کاربری نتواند به راحتی از سایت شما در موبایل استفاده کند، به سرعت از آن خارج خواهد شد، که این موضوع تأثیر منفی بر سئو و نرخ تبدیل شما خواهد داشت. در حقیقت سایتهای ریسپانسیو، به صورت اتوماتیک و براساس رزولوشن یا سایز صفحه نمایش دستگاه کاربر (تبلت، موبایل و دسکتاپ)، چینش سایت را تغییر میدهند تا به بهترین شکل نمایش داده شود. طراحی ریسپانسیو حول تشخیص اندازه صفحه نمایش بازدیدکننده و سپس تغییر دادن فاصله، اندازه تصاویر و غیره به صورت پویا برای تناسب صفحه سایت با دستگاه کاربر تمرکز دارد.
از آنجایی که ساختار کلی تلفنهای همراه با لپتاپ و کامپیوترهای رومیزی متفاوت است، میتوان از بعضی از قابلیتهای موبایل برای بهبود عملکرد سایت استفاده کرد. برای نمونه میتوان از حافظه کش گوشی هوشمند برای ذخیرهسازی دادههای اصلی بهره برد و به این شکل از بارگذاری مکرر و اتلاف زمان جلوگیری کرد. همچنین میتوان از تصاویر واکنشگرا برای سایت استفاده کرد که اندازه و وضوح خود را با دستگاه تنظیم میکنند. شرکت پارس اَوِستا، انتخابی ایده آل برای کسب و کارهایی است که میخواهند با اطمینان و به روز به دنیای دیجیتال وارد شوند. این معیارها شامل سرعت بارگذاری، قابلیت لمس آسان دکمه ها و خوانایی متون است.
این نوع طراحی ممکن است برای کاربران موبایل تجربه کاربری خوبی فراهم نکند، چرا که فونتها و دکمهها کوچکتر و استفاده از آنها سختتر است. در مقابل، طراحی ریسپانسیو بهطور پویا ساختار سایت را بر اساس اندازه صفحه نمایش و نوع دستگاه تغییر میدهد. در سایت ریسپانسیو، سه ستون در دسکتاپ ممکن است به یک ستون در موبایل تغییر کند و محتوا و تصاویر بهطور خودکار تنظیم شوند تا تجربه بهتری برای کاربران موبایل فراهم شود. این نوع طراحی به کاربران امکان میدهد که بدون نیاز به زوم یا اسکرول اضافی، بهراحتی از سایت استفاده کنند. موبایل فرندلی بودن وب سایت، یکی از اصول مهم طراحی در دنیای دیجیتال است.
طراحی موبایل فرندلی، پلی به سوی تجربه کاربری بهتر و رشد کسب و کار آنلاین شماست. برخی از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو در اصفهان و شهرهای دیگر مانند هر کجای دنیا همواره جدیدترین و بروزترین تغییرات الگوریتم های گوگل را دنبال می کنند. چرا که رتبه بندی سایت و سئو سایت به شدت تحت تاثیر الگوریتم های مختلف گوگل قرار می گیرد. یکی از این الگوریتم ها، الگوریتم موبایل فرندلی یا موبایل گدون گوگل است که هدف اصلی آن ترجیح دادن وبسایتهای آماده برای موبایل نسبت به وب سایت های غیر موبایلی است. وقتی از طراحی ریسپانسیو استفاده می کنید، مطمئن می شوید که وب سایت شما با هر دستگاهی که کاربر استفاده می کند سازگار است.
اگر نیاز به بهبود و تغییرات دارید، لیست دقیقی که پس از آزمایش دریافت میکنید به شما اطلاع میدهد که چه چیزی باید اصلاح شود. با استفاده از ابزار سرچ کنسول و بررسی نسخه موبایل وبسایت خود، شما میتوانید بهبودهای لازم را انجام داده و اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما به درستی به کاربران موبایل سرویس میدهد. ابزار SEMrush یک ابزار تحلیل و بهینهسازی سئو و بازاریابی دیجیتال است که میتواند به شما در بررسی موبایل فرندلی (Mobile Friendliness) سایت کمک کند. راه های مختلفی برای بهبود سایت شما وجود دارد تا برای کاربران موبایل در دسترس باشد. با طراحی ریسپانسیو، سایت شما بر روی یک URL زندگی می کند، که درک و فهرست آن را برای گوگل آسان تر می کند. موتور جستجوی گوگل به سایت هایی که از تکنولوژی ریسپانسیو استفاده کرده باشند و به درستی با موبایل قابل مشاهده باشند،(کاربرنیازی به زوم یا اسکرول کردن نداشته باشد) لقب موبایل فرندلی می دهد.
کاربران هنگام استفاده از سایتی که بهخوبی در گوشیهای هوشمند عمل میکند، احساس رضایت بیشتری خواهند داشت و این تجربه مثبت، تصویر بهتری از برند شما در ذهن آنها ایجاد میکند. البته، طراحی سایت مناسب بهتنهایی نمیتواند برند شما را معروف کند، اما قطعاً در بهبود و تقویت هویت برند نقش کلیدی ایفا میکند. هنگامی که تجربه کاربری بهبود یابد و رتبه سایت در جستجوی گوگل افزایش یابد، به طور طبیعی کاربران بیشتری به سایت شما جذب میشوند. سایتی که موبایل فرندلی باشد، به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد که راحتتر و سریعتر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این دسترسی ساده و سریع، انگیزه بیشتری به کاربران میدهد تا فرایند تبدیل شدن به مشتری را طی کنند. تجربه کاربری مناسب و دسترسی آسان به محتوا و محصولات سایت، در نهایت باعث افزایش تعداد افرادی میشود که از شما خرید میکنند یا خدمات شما را دریافت میکنند.
با داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل، نظر بیش از 60 درصد از کاربرانی که کسب و کار شما را پیدا می کنند را بهبود می بخشید. بررسی موبایلفرندلی یکی از موارد حیاتی در سئو تکنیکال است که به بهبود تجربه کاربری وبسایت بر روی دستگاههای همراه کمک میکند. برای اطمینان از موبایل فرندلی بودن سایت، گوگل ابزاری به نام Mobile-Friendly Test ارائه کرده است که به شما کمک میکند وضعیت بهینهسازی سایت خود برای موبایل را بررسی کنید. این ابزار به شما نشان میدهد که آیا سایت شما Mobile Friendly است یا نیاز به بهبود دارد. شما میتوانید با وارد کردن آدرس URL سایت خود در این ابزار، نتایج دقیقی درباره مشکلات احتمالی دریافت کرده و اقدامات لازم برای بهبود را انجام دهید. در این مطلب، به بررسی اصول طراحی و پیادهسازی یک وبسایت ریسپانسیو و موبایل فرندلی میپردازیم.
چنین سایتی، با بارگذاری سریع و ارائه اطلاعات در یک صفحه با پیمایش راحت و گزینههای لمسی مناسب، بهطور مؤثری نیاز کاربران را برطرف میکند. اکنون بسیاری احساس میکنند سایتهایی که محتوای باکیفیت ارائه میدهند، اما تجربه کاربری کمتر از حد متوسط برای بازدیدکنندگان خود دارند دیگر چندان مفید نیستند. شایان ذکر است بروزرسانی های الگوریتم موبایل فرندلی یا موبایل گدون گوگل فقط رتبه بندی و نتایج حاصل از جستجو با موبایل و تبلت را تحت تاثیر قرار می دهد و تأثیری بر سئو سایت روی دسکتاپ نخواهد داشت. وقتی شرکتها برای موبایل بهینهسازی میکنند، بسیاری از آنها URL تلفن همراه متفاوتی ایجاد میکنند. با یک URL جداگانه برای موبایل، یک سایت موازی برای کاربران موبایل ایجاد می کنید.
همچنین، با بهبود سرعت و عملکرد سایت در موبایل، میتوانید نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید و در جلب اعتماد کاربران موفقتر باشید. سایتهای موبایل فرندلی برای استفاده در گوشیهای همراه بهینه شدهاند و به همین دلیل، سرعت بارگذاری آنها در این دستگاهها بسیار بالاتر است. طراحی این سایتها معمولاً سبکتر و سادهتر است که باعث میشود حجم دادهها برای بارگذاری صفحات کاهش یابد. این بهینهسازی، سرعت دسترسی به محتوا را افزایش داده و از معطل شدن کاربران جلوگیری میکند. در نهایت، افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت، تجربهای بهتر را برای کاربران فراهم میکند و آنها را بیشتر در سایت نگه میدارد. سایتی که موبایل فرندلی باشد و رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد، علاوه بر بهبود تجربه کاربری و افزایش فروش، میتواند تأثیر مستقیمی بر هویت و اعتبار برند شما بگذارد.
کاربران موبایل به سایتهایی نیاز دارند که روی صفحه نمایشهای کوچک به خوبی کار کنند، از کنترلهای لمسی استفاده کرده، به راحتی پیمایش شوند و سریع بارگذاری شوند. سرچ کنسول گوگل مشکلات هر سایت را نمایش می دهد تا وبمستران متوجه شده و آن را رفع کنند. همچنین برای بررسی اینکه سایت موبایل فرندلی است یا خیر می توانید از ابزار خود گوگل یعنی سایت زیر استفاده کنند. سایت شما باید بهگونهای طراحی شود که بهطور خودکار، فونتها، اندازهها و طرحها را مطابق صفحه نمایش دستگاه کاربر نشان دهد. ممکن است صفحه پاپ آپی که به تازگی در سایت فعال کردید، در موبایل ظاهر خوبی نداشته باشد یا منو موبایلی آن بعد از باز شدن، به شکل مناسبی نمایش داده نشود. بنابراین پیشنهاد میکنم حتما خودتان به کمک تلفن همراه به بخش های مختلف سایت سر زده و مطمئن شوید که همه چیز به خوبی کار میکند.
طراحی موبایل فرندلی نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشد، بلکه تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو نیز دارد. با رعایت اصولی مانند سرعت بارگذاری، طراحی واکنش گرا و محتوای جذاب، می توانید سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید و تعامل بیشتری ایجاد کنید. الگوریتم موبایل فرندلی بودن به یعنی ارائه تجربه کاربری ستایشبرانگیز بر روی دستگاههای همراه. این مفهوم نشاندهنده آن است که وبسایت شما به طور کامل و بهینه برای مشاهده و ارتباط با آن از دستگاههای موبایل طراحی شده است. اگرچه این مسئله قدیمی به نظر میرسد، اما تأثیرات آن هنوز هم بسیار قابل توجه و اساسی هستند. سئوی موبایل فرآیند بهینه سازی وب سایت شما است تا اطمینان حاصل شود که سایت شما عالی به نظر می رسد و در دستگاه های تلفن همراه به درستی کار می کند.
برای حفظ سرنخ ها در سایت تلفن همراه خود، باید زمان بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید. Google PageSpeed Insights اطلاعاتی در مورد زمان بارگذاری سایت در اختیار شما قرار می دهد. آموزش راهاندازی کسبوکار در اینستاگرام به شما کمک میکند تا بتوانید با استفاده از این پلتفرم محبوب اجتماعی، کسبوکارتان را بهطور حرفهای شروع و مدیریت کنید. این آموزش شامل نکات کلیدی برای ایجاد محتوای جذاب، افزایش دنبالکنندگان و تبدیل آنها به مشتریان واقعی است. تنها چند سال است که گوشیهای همراه محبوبیت زیادی پیدا کردهاند و اغلب افراد حداقل یک گوشی هوشمند همراه خود دارند.
این مسئله به این معناست که اگر محتوای یک سایت برای موبایل بهینه نشده باشد، ممکن است در جستجوهای تلفن همراه، تأثیر منفی بر عملکرد آن داشته باشد. گوگل همچنین سازگاری یک URL با موبایل را در صفحات نتایج جستجو نمایش میدهد و به کاربران هشدار میدهد که محتوای مورد نظر برای دستگاههای همراه بهینه نشده است. سازگاری سایت با دستگاههای همراه، یکی از عواملی است که به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کمک میکند. گوگل و دیگر موتورهای جستجو، سایتهای موبایل فرندلی را به عنوان سایتهای کاربرپسند در نظر میگیرند و آنها را با رتبه بالاتری به کاربران موبایل پیشنهاد میدهند. در نتیجه، ترافیک بیشتری جذب میکنید، رتبه بهتری در گوگل خواهید داشت و احتمال فروش محصولات یا ارائه خدمات بیشتر میشود. این بهبود رتبه نه تنها به افزایش بازدیدکنندگان سایت منجر میشود، بلکه یک فرصت بزرگ برای رشد کسبوکار شما در فضای دیجیتال است.
گوگل به موازات اینکه الگوریتم جدید را ارائه می دهد، ابزار هایی را نیز در اختیار وب مستر ها قرار می دهد تا بتوانند وب سایت های خود را متناسب با الگوریتم جدید بهینه کنند. تصاویر و ویدیو ها بخش بزرگی از طراحی وب سایت را تشکیل می دهند، اما اگر به درستی بهینه نشوند، می توانند سرعت بارگذاری را به شدت کاهش دهند. پس در طراحی سایت باید به این نکته توجه کنید که قرار است زندگی را برای کاربر یا مشتری خود راحتتر کنید، نه اینکه او را وارد پیچیدگی خاصی کنید تا به مقصودش برسد. Mobile Friendly Test را گوگل ارائه داده تا به صاحبان وبسایت کمک کند که سایتشان را بررسی کنند و ببینند که آیا برای موبایل بهینه شده یا نه. بنابراین به جای ساختن نسخه جدیدی از وب سایت برای آیفون ۷، گلکسی اس ۶، بلک بری و هر دستگاه جدید دیگر، با استفاده از این ویژگی به سادگی و هوشمندانه می توان تغییرات لازم را ایجاد کرد. اول از همه، شما باید تعیین کنید که آیا سایت شما در حال حاضر موبایل فرندلی است یا خیر یعنی دارای صفحات سازگار با موبایل است یا خیر.
مطمئن شوید که تصاویر به درستی در دستگاه های موبایل نمایش داده می شوند و لودینگ تنبل (Lazy Loading) برای تصاویر بزرگ فعال شده است. مطمئن شوید که تصاویر و متن ها به خوبی تغییر اندازه می دهند و در هیچ دستگاهی بریده یا ناهماهنگ دیده نمی شوند. درصورتی که به هرکدام از خدمات طراحی سایت و سئو سایت نیاز داشتید، در هرکجای دنیا که باشید، بهیدو در خدمت شماست. پیمایش سایت شما باید ساده و سریع باشد و نیازی به زوم کردن نداشته باشد، در این صورت کاربران سایت خود را از دست می دهید. کاربران را مجبور نکنید تا برای خواندن محتوای سایت شما روی صفحه ضربه بزنند و بزرگنمایی کنند.
موبایل فرندلی (Mobile Friendly) به معنای ارائه تجربه کاربری بهینه و دوستانه برای کاربران دستگاههای موبایل است. یکی از عوامل کلیدی در Mobile Friendly بودن سایت، سرعت بارگذاری صفحات است. کاربران موبایل اغلب به دنبال دسترسی سریع به اطلاعات هستند و اگر وبسایت شما دیر بارگذاری شود، احتمالاً آن را ترک کرده و به سراغ سایتهای دیگر خواهند رفت. برای بهینهسازی سرعت بارگذاری صفحات میتوانید از روشهایی مانند فشردهسازی تصاویر و فایلها، کاهش تعداد درخواستهای HTTP، استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN) و حذف فایلهای غیرضروری استفاده کنید. در طراحی وبسایتهای ریسپانسیو و موبایل فرندلی، رعایت اصولی مانند استفاده از طراحی واکنشگرا، بهینهسازی تصاویر و فایلها، ناوبری ساده، و بهکارگیری اصول کاربرپسند بسیار اهمیت دارد.
اگر کاربران بیشتر وقت خود را با استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای مرور وب می گذرانند، باید مطمئن شوید که آنها تجربه مثبتی از سایت شما دارند. اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد، در معرض خطر از دست دادن تعداد زیادی از سرنخ ها برای کسب و کار خود هستید. قبل از شروع کار بر روی سئوی موبایل خود، باید یک تست قابلیت استفاده از موبایل را در گوگل انجام دهید تا ببینید از کجا باید شروع کنید. همانطور که کار می کنید، باید به آزمایش ادامه دهید تا ببینید آیا پیشرفت می کنید یا خیر. اگر سایت موبایل شما بهینه شده است، باید به گوگل اطلاع دهید تا سایت شما بررسی و ایندکس شود. خوشبختانه، گوگل یک راهنمای شروع عالی برای کمک به بهبود سایت تلفن همراه خود دارد.
با تعیین یک نمای صحیح، مطمئن می شوید که بازدیدکنندگان با دستگاه های خاص نسخه مناسب سایت شما را دریافت می کنند. این کار را انجام ندهید، و ممکن است سایت دسکتاپ خود را به یک کاربر گوشی هوشمند با صفحه نمایش کوچک نشان دهید – یک نه بزرگ. اما داشتن یک سایت سازگار با موبایل به چه معناست؟ و از کجا شروع می کنید؟ در این مقاله اصول سئو، یک نمای کلی از کارهایی که می توانید برای بهبود سایت موبایل خود انجام دهید را خواهید دید. "طراحی سایت ها از این پس باید به گونه ای باشد که هنگامی که کاربران موبایل وارد سایت ها می شوند شاهد خروجی استاندارد و قابل قبولی باشند". طراحی ساده نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشد، بلکه به بهینه سازی سرعت سایت نیز کمک می کند.
بنابراین همیشه افزایش سطح کیفیت و تطبیق آن با نیازهای بازار کار را اولویت بالاتری نسبت به افزایش سطح درآمد موسسه قرار دادیم. در این مقاله قصد دارم راحت ترین راهکارهای تست Mobile Friendly سایت را آموزش بدهم. راهکارهایی که در ادامه معرفی میکنم، از سطح پایین شروع و تا سطح حرفه ای ادامه پیدا میکنند. تنظیم ویدیو ها به گونه ای که در اندازه های مختلف به خوبی نمایش داده شوند. کاهش حجم تصاویر با استفاده از ابزار هایی مانند Kraken.io بدون افت کیفیت. فاصله بین دکمه ها و لینک ها باید کافی باشد تا کاربران به طور تصادفی روی المان اشتباه کلیک نکنند.
در دهه گذشته، با پیشرفت فناوری و تغییرات در الگوریتمهای جستجوگرها، تجربه کاربری موبایل به یکی از اساسیترین عوامل موفقیت یک وبسایت تبدیل شده است. گوگل، به عنوان یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در جهان، همواره بهبودهایی در الگوریتمهای خود ایجاد کرده و در راستای بهبود تجربه کاربری مخصوص موبایل حرکت کرده است. یکی از این تغییرات مهم و تحولآفرین در دنیای دیجیتال با عنوان “الگوریتم موبایل گدون گوگل” یا به انگلیسی “Mobilegeddon” بوده است. در یک سایت Mobile Friendly ، کاربران باید بتوانند بهراحتی و بدون نیاز به زوم کردن یا تغییرات پیچیده در صفحه، به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. گوگل با معرفی الگوریتم Mobilegeddon در سال ۲۰۱۵ به سایتهایی که برای موبایل بهینه شدهاند اولویت داد. اگرچه دو اصطلاح «Responsive» و «Mobile Friendly» اغلب بهجای یکدیگر استفاده میشود اما این دو مفهوم با یکدیگر یکسان نیستند.
گوگل آنالیتیکس گنجینه ای از داده های مفید را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای تطبیق وب سایت خود با نیازهای بازدیدکنندگانتان استفاده کنید. جالب است بدانید گوگل قبل از اینکه این به روزرسانی الگوریتم را انجام دهد، حدود یک ماه به صاحبان سایت ها فرصت داد تا تغییرات لازم را در سایتهای خود قبل از شروع به کار این الگوریتم انجام دهند. این یک اقدام بی سابقه برای گوگل بود ، زیرا قبل از این هرگز گوگل به این اندازه اطلاعیه قبلی در مورد یک به روز رسانی الگوریتم نداده بود. اگر میخواهید ترافیک موبایل مرتبطتری را به سایت خود هدایت کنید، باید برچسب عنوان خود را بهینه کنید. اگر می خواهید در سئوی موبایل موفق باشید، هنگام استفاده از پاپ آپ ها در صفحه خود احتیاط کنید. پاپ آپ ها به طور موثر به جلب توجه مخاطبان شما کمک می کند و آنها را وادار می کند تا به اطلاعات حیاتی که می خواهید به اشتراک بگذارید نگاه کنند.
وبسایتهای با ریسپانسیویتی مناسب، افراد را به یک تجربه کاربری دوستانه و بهینه بر روی دستگاههای موبایل هدایت میکنند. بهینهسازی یک وبسایت برای موبایل یک فرایند چندبعدی است که شامل تغییرات طراحی، بهینهسازی محتوا، و بررسی عملکرد صفحات در دستگاههای موبایل میشود. طراحی ریسپانسیو یکی از مهمترین و مؤثرترین روشها برای موبایل فرندلی کردن وبسایت است. در این نوع طراحی، صفحات وب به طور خودکار به اندازه صفحهنمایش دستگاه کاربر تنظیم میشوند. این به این معناست که سایت شما میتواند در دستگاههای مختلف از جمله گوشیهای هوشمند، تبلتها و حتی دسکتاپ بهدرستی نمایش داده شود.
الگوریتم الگوریتم موبایل گدون گوگل (Mobilegeddon) و یا همان الگوریتم موبایل فرندلی، که در سال 2015 توسط گوگل معرفی شد، یکی از مهمترین تغییرات در این زمینه بود. با این الگوریتم، گوگل تجربه کاربری موبایل را به یکی از عوامل مهم در رتبهبندی وبسایتها تبدیل کرد. به طور کلی، اگر یک وبسایت به طور کامل بهینهسازی شده برای دستگاههای موبایل نباشد، احتمالاً از رتبهبندی در نتایج جستجو کاسته میشود. تفاوت اصلی بین طراحی ریسپانسیو (واکنشگرا) و موبایل فرندلی به نحوهی تعامل سایت با دستگاههای مختلف برمیگردد. یک سایت موبایل فرندلی به گونهای طراحی شده که در همه دستگاهها بهطور مشابه نمایش داده شود، اما ساختار و اندازهها تغییر نمیکنند. برای مثال، اگر سایتی در نسخه دسکتاپ سه ستون داشته باشد، همان سه ستون در موبایل نیز نمایش داده میشود، اما در ابعاد کوچکتر.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/